3 Ιουλ 2010

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ GRUNDTVIG

1η ΔΡΑΣΗ:Διανομή ερωτηματολογίου για τη συμμετοχή των οικογενειών των μεταναστών στην καθημερινή ζωή του σχολείου,( Questionnaire 1: Immersion of immigrant families in everyday school life – October-November 2009) εντύπως σε όλο το σχολείο και ανάρτησή του και διαδικτυακά στη διεύθυνση:
http://www.surveymonkey.com/s.aspx?sm=9PWhc0bS3s1yEXjXIyhfmg_3d_3d για την προτροπή χρήσης του internet από όλους τους γονείς (ντόπιους και μετανάστες)

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: Από τα 240 ερωτηματολόγια που μοιράστηκαν απαντήθηκαν μόνο 15 και διαδικτυακά μόνο 2.

2η ΔΡΑΣΗ: Κατασκευή ιστοσελίδας του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του 61ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης ( www.61elementary.blogspot.com )σε μορφή ανοιχτού blog για την ελεύθερη, απρόσκοπτη επώνυμη και ανώνυμη συμμετοχή όλων των γονέων-μελών αλλά και μη μελών. Πλήρης ενημέρωση για τις δραστηριότητες του συλλόγου. Απόκτηση e-mail (61elementary@gmail.com).

AΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: Δε συμμετείχαν ενεργά οι γονείς με αναρτήσεις, ερωτήσεις και ανοιχτό διάλογο.

3η ΔΡΑΣΗ: Συμμετοχή αντιπροσωπίας 4 συμμετεχόντων (1 εκπαιδευτής και 3 εκπαιδευόμενοι) στην πρώτη συνάντηση όλων των φορέων στην Πορτογαλία το Νοέμβριο του 2009.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: Εκπληκτικές εντυπώσεις από την πολύ ζεστή φιλοξενία των εταίρων από το Avelar ικανοποιητική οργάνωση, γνωριμία και σύσφιξη σχέσεων, παρουσίαση του εκπαιδευτικού συστήματος της Πορτογαλίας και ομαδικό σεμινάριο με πρακτικές δια βίου μάθησης όλων των χωρών με σύγχρονα οπτικοακουστικά μέσα (η/υ, projector, scanner, εκτυπωτές, διαδραστικοί πίνακες, internet, skype) και εκμάθηση στη δημιουργία ιστότοπου blog on-line (www.grundtvig2009.blogspot.com) (Γλώσσα επικοινωνίας η Αγγλική).
Η ελληνική αποστολή παρουσίασε τον επίσημο οδηγό μεταναστών 100 σελίδων διαθέσιμο σε 5 γλώσσες όπως επίσης και 1 dvd με την ζωή του σχολείου μας, ενώ αποφασίσθηκε και η δημιουργία ενός οδηγού μεταναστών για το σχολείο μας η οποία συντάχθηκε και μοιράσθηκε στα παιδιά και στις βασικές γλώσσες της ρωσικής και της αλβανικής και είναι πλέον διαθέσιμος για κάθε νέο μαθητή του σχολείου μας.

4η ΔΡΑΣΗ: Πάρτυ – γιορτή (με δωρεάν συμμετοχή) με την ευκαιρία του τέλους του 1ου σχολικού τριμήνου της χρονιάς 2009-2010 για γονείς και παιδιά όπου οι γονείς μετανάστες και ντόπιοι μαγείρεψαν παραδοσιακά φαγητά της ιδιαίτερης πατρίδας τους.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: Πολύ μεγάλη συμμετοχή των παιδιών αλλά και των γονέων που άγγιξε το 75% των μαθητών του σχολείου. Τα παιδιά και οι γονείς ευχαριστήθηκαν χορεύοντας με τους συμμαθητές τους στο χώρο του σχολείου τους έχοντας γευτεί πολυπολιτισμικά εδέσματα. Μεγάλη συμμετοχή των μεταναστών γονέων που αφιλοκερδώς εντυπωσίασαν με τις γαστριμαργικές λιχουδιές των ιδιαίτερων πατρίδων τους (Γεωργία, Ρωσία, Αρμενία, Τουρκία, Αλβανία, Ελληνοπόντιοι της πρώην Ε.Σ.Σ.Δ). Μάλλον οι γονείς στο χώρο του σχολείου αισθάνονται ασφάλεια για τη συμμετοχή των παιδιών τους αλλά και των ιδίων σε εξωσχολικές δραστηριότητες (σεμινάρια, εκδηλώσεις, κ.λ.π) που προάγουν την ομαλή ένταξη στη σχολική ζωή.

5η ΔΡΑΣΗ: Σεμινάρια στις βασικές αρχές λειτουργίας των υπολογιστών για καθημερινή βασική χρήση.
Άνοιγμα – ασφαλές κλείσιμο η/υ, αλλαγή πεζών-κεφαλαίων και χρήση βασικών σημείων στίξης, γνωριμία και λειτουργία πληκτρολογίου, μέσα αποθήκευσης και δημιουργία cd dvd- flash disk αντιγραφή cd-dvd δημιουργία καταλόγων (directories) εντολές διαμόρφωσης, αντιγραφής, επικόλλησης, εφαρμογές πολυμέσων, δημιουργία φωτογραφικών άλμπουμ, αρχείων κειμένου σε κειμενογράφο, δημιουργία πινάκων και μορφοποίησή τους κ.λ.π
Κατά την εκπαιδευτική διαδικασία και ως εξάσκηση, μοιράστηκε λογισμικό ανοιχτού κώδικα όπως επίσης και διάφορα δωρεάν προγράμματα και ηλεκτρονικά βιβλία που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, χρήσιμα για τη σχολική ζωή όπως:
Πρόγραμμα με Κανόνες ορθογραφίας, Ηλεκτρονικά Λεξικά διαφόρων γλωσσών, προσομοίωση εξετάσεων για την απόκτηση ECDL, μαθηματικά τυπολόγια, πολιτικοί χάρτες, βιβλία εκμάθησης πληροφορικής, βιβλίο για τις σχέσεις γονιών-παιδιών έγκριτου επιστήμονα, και κρατική μελέτη της μονογονεϊκής οικογένειας κ.λ.π

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: Σταθερή συμμετοχή 15 συμμετεχόντων περίπου και στα 6 τρίωρα σεμινάρια που έγιναν στο χώρο του σχολείου. Η έλλειψη υπολογιστών και η σύνδεση με το internet στέρησε τους εκπαιδευόμενους από την απόκτηση βασικών γνώσεων περιήγησης στον κυβερνοχώρο, που όμως θα πραγματοποιηθεί τη δεύτερη χρονιά του προγράμματος, με την απόκτηση ασύρματης πρόσβασης στο internet στο εργαστήριο του σχολείου μας. Η εκμάθηση έγινε στα προσωπικά laptop που έφερναν οι γονείς. Εντυπωσιακή συμμετοχή μεταναστριών μητέρων αλβανικής και ρώσικης καταγωγής με τις οποίες αποκτήθηκε οικειότητα που κατέληξε σε προσωπικές φιλίες. Διαπιστώθηκε η μεγάλη ανάγκη συνεχούς εκπαίδευσης στις νέες τεχνολογίες, ιδιαίτερα στους «ηλεκτρονικά αναλφάβητους» εκπαιδευόμενους. Ενώ η δράση βάσει προγράμματος αναφερόταν σε 1 και μόνο σεμινάριο, έγιναν 6 τρίωρα και ζητήθηκε επιτακτικά η συνέχισή τους από τη νέα σχολική χρονιά. Θετικά λειτούργησε η μη οικονομική συμμετοχή των εκπαιδευόμενων.

6η ΔΡΑΣΗ: Πάρτυ Μασκέ – γιορτή (με δωρεάν συμμετοχή) με την ευκαιρία του εορτασμού του καρνάβαλου για γονείς και παιδιά όπου οι γονείς μετανάστες και ντόπιοι έφεραν σνάκς.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: Εκπληκτικό πάρτυ, πολύ μεγάλη συμμετοχή των παιδιών αλλά και των γονέων που άγγιξε το 99% των μαθητών του σχολείου. Τα παιδιά και οι γονείς ευχαριστήθηκαν χορεύοντας με τους συμμαθητές τους στο χώρο του σχολείου τους μασκαρεμένοι. Απόλυτη συμμετοχή όλων των μεταναστών γονέων. Σταθερή αξία οι σχολικές αυτές γιορτές ειδικά όταν είναι δωρεάν φέρνοντας όλα τα παιδιά με τους γονείς τους στην σχολική ζωή. Αξέχαστες στιγμές που μένουν χαραγμένες στις παιδικές ψυχές και συζητούνται για πολύ καιρό.

7η ΔΡΑΣΗ: Δωρεάν Σεμινάριο για την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου στο οποίο μίλησε το Μέλος Εθνικού Κόμβου Ασφαλούς Διαδικτύου Γιάννης Γ. Μπόγδης (Δημοσιογράφος – Επικοινωνιολόγος Μέλος Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Μακεδονίας-Θράκης) ο οποίος ενημέρωσε πλήρως τους 15 περίπου συμμετέχοντες εκπαιδευόμενους γονείς για τους κινδύνους που ελοχεύουν οι ελεύθερες περιηγήσεις στο διαδίκτυο για τα παιδιά πρωτίστως αλλά και για τους ιδίους. Αναλύθηκαν οι τρόποι προσέγγισης των παιδιών από τους εγκληματίες-παιδεραστές που δρούν ανενόχλητοι στο διαδίκτυο αλλά και οι τρόποι αποφυγής τους, οι τρόποι καταγγελίας και ενημέρωσης (ανώνυμη και επώνυμη) της δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος για την εξολόθρευση τέτοιων φαινομένων από την κοινωνία μας. Υπήρχε μεγάλη προσήλωση και επιδείχθηκε ιδιαίτερος ζήλος από τους εκπαιδευόμενους, ζητώντας επιτακτικά την επανάληψη του σεμιναρίου με τη συμμετοχή και των παιδιών για την πλήρη ενημέρωσή τους. Η πρόληψη σώζει ζωές. Αποφασίσθηκε να επαναληφθεί τη νέα σχολική χρονιά και με τη συμμετοχή εκπροσώπου της δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος.

8η ΔΡΑΣΗ: Συμμετοχή αντιπροσωπίας 4 συμμετεχόντων (4 εκπαιδευτές και 7 εκπαιδευόμενων) στην δεύτερη συνάντηση όλων των φορέων στην Φιλανδία το Μάϊο του 2010.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: Εκπληκτικές εντυπώσεις από την πολύ ζεστή φιλοξενία και των Φιλανδών εταίρων. Πολύ καλή οργάνωση, γνωριμία με τα μέλη του τοπικού συλλόγου περαιτέρω σύσφιξη σχέσεων, παρουσίαση του φημισμένου εκπαιδευτικού συστήματος της Φιλανδίας στο πρότυπο δημόσιο σχολείο του Αurinconlahti χτισμένο σε 1 βιοκλιματικό μοντέρνο κτίριο σε προάστιο του Ελσίνκι με άρτιες και άριστες εγκαταστάσεις και εκπαιδευτικό εξοπλισμό Πορτογαλίας όπου και πραγματοποιήθηκε το 2ο ομαδικό σεμινάριο με πρακτικές δια βίου μάθησης όλων των χωρών με τη χρήση σύγχρονων οπτικοακουστικών μέσων (η/υ, projector, scanner, εκτυπωτές, διαδραστικοί πίνακες, internet, facebook). Βασικά αναλύθηκε η πορεία του προγράμματος στην κάθε χώρα και αξιολογήθηκαν τα αποτελέσματα αυτά. Κυρίως εντοπίστηκε το κοινό πρόβλημα σε όλες τις χώρες, της πολύ μικρής συμμετοχής των γονέων προς εκπαίδευση και συζητήθηκαν τρόποι προσέγγισής τους και συμμετοχής τους στα κοινά του σχολείου. Aποφασίσθηκε η συνέχιση των IT σεμιναρίων, η συνέχιση των party μετά φαγητού για παιδιά και γονείς με κάθε ευκαιρία.


9η ΔΡΑΣΗ: Σεμινάριο για τη δια βίου μάθηση με τη συμμετοχή του Ειδικού Συμβούλου του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού κ. Κίμωνα Καμπουρόπουλου. Σταθερή συμμετοχή των συμμετεχόντων – εκπαιδευόμενων. Συζητήθηκε η σημασία της δια βίου μάθησης για την εξελικτική πορεία των ενηλίκων σε σχέση με τις ευκαιρίες και τα καθημερινά προβλήματα.


ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: Πολύ σοβαρό το θέμα που απασχόλησε τους συμμετέχοντες με μη επαρκή το χρόνο για την ανάλυση του. Ζητήθηκε η επανάληψή του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δ.Σ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 61ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2009-2010

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: ΑΤΜΑΤΖΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ: ΑΓΑΠΙΟΥ ΝΙΚΟΣ
ΤΑΜΙΑΣ: ΚΑΤΟΥΡΤΖΙΔΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ:
ΜΕΛΟΣ:
ΜΕΛΟΣ:

ΑΛΛΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙΤΕ